Tuesday, June 12, 2012

The Ridge Teja By The Sea

Korang pernah sampai sini tak? Macam mana nak pergi ke sini? Ok, macam ni ceritanya keluar tol Juru terus ke Tambun sampai jumpa sign board ke Stadium Batu Kawan. Jalan lagi sampai nampak sign board ke jeti Pulau Aman, follow terus. Anda akan jumpa satu round about terus ikut sign board ke The Ridge yang di gantung di sepangjang jalan itu.
Tempatnya memang cantik sesuai untuk bersantai dan lepak sambil menikmati panorama matahari jatuh.
Pada satu petang Selasa aku di sini akhirnya. Orang pun tak ramai sangat hari pun masih awal lagi. Duduk ler kat mana yang kita suka tempatnya luas sangat-sangat boleh buat kenduri kahwen. tempat agak baru, kalau tak silap baru operasi pada bulan April 2012 yang lalu.











Orang memang ramai terutama malam Sabtu. Susah2 sangat korang tanya aje lah En.Google. Aku pun baru 1st. time sampai ke sini. Tapi yang pasti The Ridge ini sebelum jeti Pulau Aman.
Ini aje lah serba skit foto yang di shot malam itu. Nak buat macam mana plan nak tengok matahari jatuh. Sebaik naik Penang Bridge dah jammed sampai ler ke tol Juru sebab ada accident sejak awal lagi.

Nak tengok apa yang kami pesan tak.? Ni.. dia..!!.kami pilih Western dari menu ala-carte.


Lamb Chop buat si dia


Fish & chips pilihan ku


Sedap tak minuman kami? ada chocolate oren,pineapple ++ shake, blackberry lime, apple jus & ice lemon tea & ada macam2 lagi tau.. jom try!
tapi ini bukan nama sebenar minuman ni, nama kat menu tu susah sangat nak sebut aku tulis berdasarkan apa yang aku rasa.





ini dia chicken chop with mushroom sauce pilihan anak teruna kecilku.

Kalau korang nak makan nasi ada dalam set yang terdiri dari set Malay Style, Indian Style, Chinese Style dan Thai Cuisine Style . Untuk ala-carte ada Western style, grilled seafood, nasi goreng, spagetti & berbagai tu lah. Sorry tak sempat nak snap menu.
Jom ke The Ridge.!

No comments: