Wednesday, May 8, 2013

Tanah Tinggi Cameron !

Perjalanan yang sepatutnya pendek menjadi panjang akibat kesesakan di jalan raya. Ramainya orang & banyaknya kenderaan yang berpusu-pusu masing-masing membawa famili, orang tersayang dan rombongan atau pun konvoi berkumpulan. Memang meriah suasana di jalan raya dengan kenderaan yang merangkak naik menyusuri tanah tinggi. Bau asap kenderaan, bau hangit enjin dan berbagai lagi la..akhirnya kami sampai di Berincang sekitar jam 6.00 petang setelah mengambil kira waktu kami bertolak dari Penang kira-kira jam 9.00 pagi, lama tak?.. lama kan.. jadi fikirlah macammana jammed nya... phew....! Public holiday + school holiday.. kawan-kawan jangan pergi bercuti atau berjalan-jalan time ni yer memang jammed giler! Start merangkak dari Simpang Pulai hingga atas huhuhu. Nak buat macamana ada anak-anak yang bersekolah macam ni ler... tunggu school holiday baru boleh berjalan-jalan.


Pandangan dari bilik hotel. Kami menginap di Brinchang, banyak pilihan hotel kat sini harga berpatutan. Kiri kanan ada hotel pilih aje.
Nampak.. banyak tak kenderaan itu.. berapa kali pusing nak dapatkan parking at last parked kat belakang hotel aje..tak kisah ler tu janji malam nanti boleh pergi pasar malam.. hari Sabtu & Ahad terdapat pasar malam di pekan Berinchang..

walaupun hujan renyai-renyai maintain ramai orang, habis tu dah datang jauh-jauh tak kan nak lepak dalam bilik hotel kut redah aje lah. Macam-macam ada jual kat pasar malam ni.. dari makanan, pakaian, luggage, mainan dan cenderahati.. pandai-pandai lah tawar menawar.


At Agro Park

Bharat Tea Plantation, singgah minum dulu.

Okaylah untuk tidak bertemu kesesakan kami menuruni jalan Tapah menuju ke highway, jalan lengang tapi banyak selekoh. Berhati-hati memandu sambil melihat gelagat penduduk orang asli disini sepanjang jalan. Boleh berhenti rehat ker nak mandi mandi ke di Lata air terjun sebelum sampai ke Tapah.


No comments: